# MOD作成チュートリアル
## 一般部位のMOD作成方法
1. **Base.zip**ファイルをダウンロードして解凍します。
2. **Base**フォルダ内から変更したい部位のテクスチャを見つけます。
3. テクスチャを編集し、PNG形式で保存します。
4. 編集したテクスチャファイルを、ゲームディレクトリの**PortraitMod**フォルダに配置します。これで、対応する服装や体の外観が変更されます。
## 顔部のMOD作成方法
1. **Base.zip**ファイルをダウンロードして解凍します。
2. **Base**フォルダ内の**face_pin.psd**ファイルを開きます。
3. 底部にある「sample」レイヤーを表示させ、参考として使用します(必須ではありません)。
4. 最上部のレイヤーでテクスチャを編集します。
5. 編集が完了したら、「sample」レイヤーを非表示にします。これを忘れるとゲーム内で正しく表示されません。
6. 左上と右下の黒いフォント枠を残したまま、画像を**face_pin.png**として保存します。
7. **face_pin.png**をゲームディレクトリの**PortraitMod**フォルダに配置します。これで、顔の外観が変更されます。
8. ずれやその他の問題が発生した場合は、黒いフォント枠が削除されていないか確認してください。
## 注意事項
- ファイル名は**Base**フォルダ内の名前と一致するようにしてください。
- 変更が反映されない場合は、他の服装のテクスチャと混同していないか確認してください。該当する服装に変更して確認してください。
# MOD Creation Tutorial
## General Parts MOD Creation Method
1. Download and extract the "Base.zip" file.
2. Locate the texture of the part you want to modify in the "Base" folder.
3. Edit the texture and save it in PNG format.
4. Place the edited texture file in the "PortraitMod" folder within the game directory. This will replace the appearance of the corresponding clothing or body part.
## Face MOD Creation Method
1. Download and extract the "Base.zip" file.
2. Open the "face_pin.psd" file in the "Base" folder.
3. Make the "sample" layer at the bottom visible as a reference (optional).
4. Edit the texture on the topmost layer.
5. After editing, make sure to hide the "sample" layer to avoid affecting the in-game appearance.
6. Keep the black font frames in the top left and bottom right corners, then save the image as "face_pin.png".
7. Place "face_pin.png" in the "PortraitMod" folder within the game directory. This will successfully add the appearance to the face.
8. If misalignment or other issues occur, check if the black font frames on the edges have been deleted.
## Notes
- Ensure the file names match the names in the "Base" folder.
- If the changes do not appear, verify whether the replaced content is for another clothing texture. If so, change to the corresponding clothing in the game to check the effect.
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